Özel İletişim Vergisi 1 Ocak 2025 Tarihinden İtibaren 570 Liraya Yükseltildi Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’nın Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğ kararıyla Özel İletişim Vergisi (ÖİV) tutarı 1 Ocak…
Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’nın Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğ kararıyla Özel İletişim Vergisi (ÖİV) tutarı 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren 570 liraya yükseltildi. Bu kararla birlikte, Türkiye’de hizmet sunan tüm operatörlerden alınacak vergi, yeni hat sahibi olan tüm abonelerden tahsil edilecek.
ÖİV tutarı, istenilmesi halinde faturalara 12 aylık taksitler halinde yansıtılabilecek. Yani, yeni bir hat alan herkes, bir yıl boyunca her ay 47,5 lira ek ödeme yapacak.
Özel İletişim Vergisi’nde yapılan bu değişiklik, internet abonelik ücretlerini de doğrudan etkileyecek. Yeni yılda uygulanacak zamla birlikte, internet aboneleri ve mobil hat kullanıcıları, faturalarında yüzde 10 oranında Özel İletişim Vergisi kesintisini daha yüksek tutarlar üzerinden ödemek zorunda kalacaklar.
Resmi Gazete’de paylaşılan bilgilere göre, Özel İletişim Vergisi şu harcamaları kapsıyor:
– Mobil elektronik haberleşme işletmeciliği kapsamındaki hizmetler,
– Radyo ve televizyon yayınlarının uydu platformu ve kablo ortamından iletilmesine ilişkin hizmetler,
– Kablolu, kablosuz ve mobil internet servis sağlayıcılığı hizmeti,
– Diğer elektronik haberleşme hizmetleri.
30 Ocak 2021 tarihinden itibaren %10 oranında vergilendirilecek bu hizmetler, yeni düzenlemeyle daha yüksek bir vergi ödemesi gerektirecek.
TrendBilgi.com, teknoloji haberleri, güncel bilgiler ve trend konularla ilgili içerikler sunan bir web sitesidir. Sitemizde en yeni teknolojik gelişmeleri, popüler kültür haberlerini ve ilginizi çekebilecek çeşitli makaleleri bulabilirsiniz.